Przede wszystkim nie chcę oceniać tekstu, na którym nie zależy ci „aż tak”. Jeżeli nie masz zamiaru pracować nad warsztatem — nie marnujmy sobie czasu. Oddaj to miejsce komuś bardziej zaangażowanemu.
Nie chciałabym też oceniać wersji wstępnych czy takich, które ulegają poprawie gdzieś na boku, w czasie mojej pracy nad oceną. Jeśli wprowadzasz poprawki — bądź ze mną w kontakcie, na bieżąco podsyłaj aktualizacje lub zgłoś się dopiero, gdy skończysz.
ㄍOpowiadania długie – czytane w całości
Mój limit wynosi +/- 120 tys znaków ze spacjami (3 arkusze wydawnicze). Plus-minus to ok. 50-60 stron A4, przy zapisie standardowym fontem (Times New Roman 12, interlinia 1,5). Materiał takiej długości umożliwia ocenę stylu, umiejętności prowadzenia narracji, także fabuła powinna być już wstępnie zarysowana. Jeżeli twoje opowiadanie jest dłuższe i nie przeszkadza ci, że przerwę lekturę gdzieś po tylu stronach — zapraszam. A jeśli tekst jest składnie napisany i praca z nim nie będzie nużąca, nie wykluczam dalszego czytania. Jednak nie mogę też tego obiecać.
ㄍOpowiadania historyczne i proza dokumentalna
ㄍHarry Potter / Gra o Tron – fan fiction
W ekipie WS są oceniające, które znają kanony obu serii lepiej ode mnie.
Mogę ewentualnie ocenić taką pracę grupowo, na przykład z Ayame czy Forfeit.
ㄍCrossover / fusion fan fiction
Wszystko, co jest pomieszane z poplątanym, odrzucam z marszu. Uważam za wyjątkowo kiepski pomysł parować Naruto z Orihime albo, co gorsza, Punishera z Batmatem.
ㄍHigh School AU / College AU fan fiction
Nie czuję potrzeby czytać o dorosłych postaciach, które cofnęły się do czasów szkolnych i osadzone są w młodzieżówce obyczajowej.
ㄍ Pornography / hardcore erotic
Czy ktoś w ogóle pisze takie teksty dla fabuły...?
Jeśli tak — nadal nie chcę tego czytać.
ㄍReal Person Fiction (RPF)
Nie uważam, by zmyślone historie o realnych personach, na przykład muzykach czy piłkarzach, były oznaką autorskiej dojrzałości.
Co innego, jeśli są to parodie, pastisze bądź teksty jedynie inspirowane.
Co innego, jeśli są to parodie, pastisze bądź teksty jedynie inspirowane.
Oraz wszystkie te treści zawierające znikomą treść merytoryczną, np. fotoblogi.